Pazar , 6 Aralık 2020

Türkiye Online Oyun Sektörü Büyüdü ABD’li Firmalar İşbirliği İçin Türkiye’ye Geliyor

Dünyanın en hızlı büyüyen iş kollarından biri haline gelen ve 2011 verilerine göre dünyadaki toplam büyüklüğü 70 milyar dolara ulaşarak Hollywood’u geride bırakan  “oyun” sektörü yeni oyuncularını arıyor. Bahçeşehir Üniversitesi’nin bünyesinde kurulan BUG (Bahçeşehir University Game Lab), Türkiye’de yaklaşık 150 – 200 milyon dolar büyüklüğe sahip oyun sektörüne oyun yazan, geliştiren ve pazarlayan kişilerin yetiştirilmesini hedefleyen programını hayata geçiriyor. Amerika Birleşik Devletleri’nin en önemli üniversitelerinden MIT Media Lab’in işbirliğiyle sürdürülecek olan proje, 7 Mayıs 2012 Pazartesi günü düzenlenecek bir lansman aracılığıyla tanıtılacak.   Lansman toplantısına MIT Media Lab’den Eric Rosenbaum ve Material Feedback Workshop’tan Michael Smith-Welch de katılacaktır.

Tarih: 7 Mayıs 2012Saat: 10:30Yer: Bahçeşehir Üniversitesi, Beşiktaş Yerleşkesi 

Türkiye’de free to play (ücretsiz oyun) kullanımı son 12 ayda 5 milyon kullanıcıyla yüzde 534 artış gösterdi. Dünyada 70 milyar dolara ulaşan büyüklüğüyle oyun pazarı dünyanın en büyük sektörlerinden biri haline geldi ve büyük farkla eğlence dünyasının güçlü bir kolu olan sinema sektörünü geride bıraktı. Türkiye’de ise oyun sektörü yaklaşık 150 – 200 milyon dolar büyüklüğe sahip. Son iki yıldır da yüzde 50 civarında büyüme gösteriyor. Türkiye’de bilgisayar kullanıcılarının yüzde 70’i yani yaklaşık 20 milyon kişi oyun oynuyor. Dünyada PC kutu ve konsol oyunları pazarı 40 milyar dolara yaklaşırken, online ve sosyal oyun pazarı 20 milyar doları aşıyor.

Hakkında Hasan Yener

SM Haber Genel Yayın Yönetmeni SEO - Digital Pazarlama - Sosyal Medya Pazarlama iletisim@sosyalmedyahaber.com

One comment

  1. Türkiye açısından çok olumlu bir haber,çünkü oyun oynama potansiyeli oldukça fazla ülkemizde.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir